İŞ PLANI
PROJE ADI:
BAŞVURU SAHİBİ:
I.
MEVCUT DURUM
ANALİZİ
1. Mevcut ürün ve/veya hizmetlerin tanımı:
- Kuruluşunuz/İşletmeniz hangi ürün ve/veya
hizmetleri üretmektedir?
***
- Ürün veya hizmet sunumunda güçlü yönleriniz
nelerdir?
Güçlü yönlerimiz
·
Bölgenin tek sos üreticisi
firması olmamız;
·
İhracat yaptığımız ***
ülkelerine yakınlığımız;
·
Bölgemizde işçilik
maliyetlerinin düşük olması ve buna bağlı olarak toplam maliyetlerin düşük
olması;
·
Üretimini yaptığımız markanın
*** pazarında bilinirliliği ve tercih edilmesidir.
·
Güçlendirilmesi gerektiğini
düşündüğünüz yönleriniz nelerdir?
İşletmemizin en önemli sorunlarından birisi; var olan üretim
kapasitesinin yüksekliğine rağmen dolum ve paketleme kapasitelerinin
yetersizliğine bağlı olarak ambalajlı üretim kapasitesi yetersizliğidir. Bu nedenle paketli ve markalı, geliri yüksek
ürünlerin kapasitelerinin artırılması gerekliliği bulunmaktadır.
2. Mevcut ürün/hizmetleriniz bakımından pazar ortamının tanımı:
- Pazarınızın büyüklüğü nedir?
Sos pazarımızın yaklaşık *** TL lik Pazar büyüklüğü bulunmaktadır.
Bu pazar şuan ki ciromuzun yaklaşık *** katıdır. Mevcut ambalajlı ürün kapasitemiz
arttırılarak, pazardaki payımızın büyümesi hedeflenmektedir.
- Bu pazarlardaki müşteriler ile somut
bağlantınız var mı?
Evet. Hali hazırda iç piyasa ve özellikle ***hitap ettiğimiz
müşteri portföyümüz bulunmaktadır. Paketleme ve dolum kapasitemizin artması ile
mevcut pazar müşterilerimizin yanı sıra yeni pazarlarda da bağlantılar yapılması
hedeflenmektedir.
- Daha büyük bir pazar payı elde etmenizin
önündeki engeller nelerdir? Örnek: Daha düşük kalitede ürün/hizmet,
yeterli kalifiye eleman olmayışı, yeterli kalite ve sayıda makine
olmayışı, bilgi eksikliği.
İşletmemizin üretim kapasitesini karşılayacak kapasitede, dolum ve
paketleme hattının olmaması nedeniyle pazarın mevcut taleplerine yetersiz
kalınmaktadır.
3. Başlıca rakiplerinizin tanıtımı
- Başlıca
rakipleriniz kimlerdir? (Detaylı bilgi veriniz. Örneğin büyüklük, yer,
satış…) Rakiplerinizle sizin aranızdaki farklar nelerdir?
İşletmemiz,
bölgenin tek sos üreten firmasıdır. Bu bölgede bulunmamız, mevcut pazarımıza
yakın olması ve düşük işçilik maliyetleri dolayısıyla rakiplerimize göre
avantaj sağlamaktadır. Bölgedeki diğer rakiplerimiz ***,*** ve
diğer yabancı firmalardır.
·
Ürünleriniz/hizmetleriniz
rakiplerinizin ürünlerinden/hizmetlerinden daha kaliteli mi?
Ürünlerimiz, hitap ettiğimiz pazardaki diğer
rakiplerimizin ürünlerine göre çoğu zaman daha kalitelidir. Aynı kalitede olan
ürünlerle kıyaslandığında da fiyat avantajımız bizi ön plana çıkarabilmektedir.
·
Bilinen
rakipleriniz ile karşılaştırıldığında ürünlerinizin/hizmetlerinizin pazardaki
yeri nedir?
Mevcut pazarın taleplerinin %** ‘ini
firmamız karşılamaktadır. Dolum ve paketleme kapasitesinin artışı ile pazar
payımızda yaklaşık 2 kat artış olması hedeflenmektedir.
4.
Üretmekte olduğunuz ürünlerin/hizmetlerin mevcut
standartları hakkında bilgi veriniz.
Sahip olduğunuz ulusal/uluslararası standartlara ilişkin belgeleri/sertifikaları
belirtiniz.
Üretimini
yaptığımız ürünler Türk Gıda Kodeksine uygun olarak üretilmektedir. İşletmemizin
ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 9001:2008 Kalite Yönetim
Sistem Belgeleri bulunmaktadır.
II.
YATIRIM
TEKLİFİ ANALİZİ
- Proje kapsamında geliştirilecek ürünler / hizmetler
nelerdir?
Dolum ve
paketleme kapasitemizin artmasıyla, sos çeşitlerimize yeni ürünlerin ilave
edilmesi hedeflenmektedir. Sos çeşitlerinin yanı sıra, *** dolum ve
paketlemesi de yapılacaktır. Mevcut pazarda talep gören diğer sos çeşitleri
(sarımsaklı sos, acı sos vb) ürün grubumuza dâhil edilecektir.
- Yatırımın amacı nedir?
Yatırımımızın amacı; mevcut üretim kapasitemizi karşılayacak, dolum ve
paketleme hatlarının temini ile paketli üretim kapasitemizin ve katma değerli ürün
çeşitliliğimizin arttırılmasıdır.
- Mevcut Durum Analizi bölümünde tanımlanan zayıf
yönler ve engellere karşı ne gibi tedbirler alınacaktır?
Paketleme ve dolum kapasitesi arttırılarak, üretim kapasitemizin daha
etkin kullanılması sağlanacaktır.
- Yeni ürünleriniz/hizmetleriniz için pazar ortamının
tanıtımı (Proje kapsamında üretilmesi/sunulması planlanan yeni bir ürün/hizmet
yoksa bu kısım doldurulmayacaktır.)
Ülkemiz ve *** ülkelerinde, yaşam standartların ve
kültürel alışverişin artışına paralel olarak salata ve yemek soslarına olan
talep önemli bir artış göstermektedir. Her geçen gün miktarsal ve çeşitlilik
açısından artan sos taleplerini karşılayabilmek için, ürün grubumuza yeni sos
çeşitlerini eklemeyi ve mevcut sos üretim kapasitemizi artırmayı
planlamaktayız. Aksi takdirde var olan pazarımızı diğer rakiplerimize kaptırma
ve zaman içerisinde yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalma riski altında
olabiliriz.
- Proje kapsamında
üretilmesi/sunulması planlanan yeni ürünleriniz veya hizmetleriniz için hedeflediğiniz pazar hakkında
ayrıntılı bilgi veriniz.
Hedef pazarımız ilk etapta
halen ürün sağladığımız *** ülkeleridir. Ancak artan kapasite, paketli ve
çeşitli ürün gamı sayesinde kalitenin de yükselmesi ile, önümüzdeki süreçte sos
kullanımı yoğun olan Avrupa ülkelerine de açılmayı planlamaktayız. İtalya bu
ülkelerin başında gelmektedir. Yanı sıra İngiltere, Meksika ve Amerika
pazarları için de çalışmalar yapılacaktır.
- Proje kapsamında
üretilmesi/sunulması planlanan yeni ürünleriniz veya hizmetleriniz için daha fazla pazar payı almanızın
önündeki engeller nelerdir? Örneğin
daha düşük kalitede ürün/hizmet, yeterli kalifiye eleman olmayışı, yeterli
kalite ve sayıda makine olmayışı, bilgi eksikliği.
Şu an itibarıyla daha fazla
pazar payı almamızın önündeki en önemli engel dolum ve paketleme kapasitesidir.
Ancak proje kapsamında bunun temin edilmesi durumunda yeni ürünlerle markete
gireceğiz. Bu anlamda önümüzde gördüğümüz engel, yeterli kalifiye eleman
eksikliğidir. Bu sorunun giderilmesi için ilk etapta bölge dışından eleman
istihdamının gerekebileceği ancak sonrasında verilecek eğitimlerle bölge
insanına da bu kapsamda istihdam sağlanması hedeflenmektedir.
- Bu yeni ürün/hizmet için pazarda talep ne
durumdadır: sürekli, mevsimlik, dönemsel? Ne kadar potansiyel müşteri
vardır?
Sos pazarı sosun çeşidine bağlı olsa da süreklilik arz eden bir pazardır.
Bölgede artan nüfus ve yeme içme alışkanlıklarında değişen tercihler
doğrultusunda pazarımız kapsamında yaklaşık *** kişi potansiyel müşteri
bulunmaktadır.
- Müşteriler uluslararası, ulusal veya yerel
midir?
Yerel müşterilerimizin yanı sıra uluslararası müşterilerimize de hitap
etmekteyiz.
- Potansiyel müşteri tabanı projenin uygulandığı
il/ilçe ile mi sınırlıdır? Değilse, başka hangi iller/ilçeler
hedeflenmektedir?
Müşterilerimiz belli bir il/ilçe ile sınırlı değildir. Tüm *** ve
*** Bölgesi ile *** Ülkeleri müşterilerimiz arasındadır. Hedefimiz
mevcut pazarımızın yanı sıra diğer ülke pazarlarına da açılmaktır.
- Proje ile yaratılan ürünlerin/hizmetlerin
potansiyel müşterilerinin gereksinimleri nelerdir?
Ürettiğimiz ürün bölgede yaygın bir şekilde kullanılmaya başlayan
soslardır. Bu ürün açısından potansiyel müşterilerin gereksinimi standartlara
uygun, sağlıklı, farklı ambalaj büyüklüklerine sahip, farklı amaçlar için
kullanılabilmesi amacıyla çeşitliliği fazla olan soslardır.
- Başlıca rakiplerinizin tanıtımı (Proje kapsamında üretilmesi/sunulması
planlanan yeni bir ürün/hizmet yoksa bu kısım doldurulmayacaktır.)
- Proje
kapsamında üretilmesi/sunulması planlanan yeni ürün/hizmet için başlıca
rakipleriniz kimlerdir? (Detaylı bilgi veriniz. Örneğin büyüklük, yer,
satış…) Rakiplerinizle sizin aranızdaki farklar nelerdir?
Üretmeyi
planladığımız yeni sos çeşitleri için de şu anda olduğu gibi rakiplerimiz ***,*** ve diğer yabancı firmalardır. Bu firmaların da bulunduğu
marketteki pazar payımız %?? civarındadır. Rakiplerimiz uzak noktalarda üretim
yapmak suretiyle ürünü bölgeye sevk etmekteyken, biz pazarın bulunduğu yerdeki
üretim tesislerimizle daha avantajlı konumdayız. Bölge insanına yakın olmanın
verdiği avantajla müşteri tercihlerini bildiğimiz için daha doğru ve tercih
edilebilen ürünler üretebilmekteyiz. Diğer firmalara göre daha dar bir bölgeye
hitap ettiğimiz için bölge içerisindeki satış ağımız daha güçlü ve bölge
ihtiyaçlarını karşılar niteliktedir.
- Ürünleriniz/hizmetleriniz
rakiplerinizinkilerden daha kaliteli mi?
Rakiplerimiz
farklı ürün portföylerine ve farklı kalitede ürünlere sahip firmalardır.
Ürünlerimiz genellikle rakiplerin ürünlerinden kalitece üstündür. Eksiğimiz
olan hususların giderilmesi ve kalitenin yükseltilmesi amacıyla sürekli
iyileştirme çalışmaları yapmaktayız.
- Bilinen
rakipleriniz ile karşılaştırıldığında ürünlerinizin/hizmetlerinizin pazardaki
yeri nedir?
Rakiplerimizle
karşılaştırdığımızda ürünlerimizin pazarda önemli bir yeri bulunmaktadır.
Yukarıda da ifade edildiği gibi sadece kalite ve ucuzluk açısından değil damak
tadına uygunluk açısından da bölgede tercih edilen bir ürün grubuna sahip
bulunmaktayız.
- Üretimi planlanan ürünlerde/hizmetlerde
ulusal/uluslararası standartların sağlanmasına yönelik faaliyetler/stratejiler
öngörülmekte midir? Bu standartlar nelerdir? Proje sonunda herhangi bir
standardın şartlarına ilişkin olarak alınması öngörülen
sertifikalar/belgeler nelerdir?
Üretimi
planlanan ürünlerde şu anda ürettiğimiz ürünler gibi sos çeşitleridir. Bu
ürünler Türk Gıda Kodeksine uygun olarak üretilecektir. İşletmemizin ISO
22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 9001:2008 Kalite Yönetim
Sistem Belgeleri bulunmaktadır. Ürün portföyümüze ekleyeceğimiz yeni ürünler de
bu kapsamda üretileceklerdir.
- İlgili hukuki konular
- Lütfen
yatırımın uygulanması ile ilgili yasal gereklilikleri belirtiniz. Örneğin projenin uygulanması için başka
hangi izinler ve yetki belgeleri gereklidir? Önemli Not: Proje çerçevesinde bina inşaatı veya bina onarımı
söz konusu ise inşaat izninin bir kopyasının ve diğer gerekli izinlerin
sözleşme imzalanmadan önce sunulması gerekir
Yeni ürün
üretilmesi durumunda her bir ürün için gıda üretim izinleri alınacak olup,
gerekli tesciller de yapılacaktır.
III.
ÖNGÖRÜLEN
PROJE ÇIKTILARI, SONUÇLARI VE ETKİLERİ
Tahmin edilen çıktılar ve sonuçlar
a) Müşteri portföyü: Mevcut müşteri portföyümüz, *** Ülkeleri ile *** ve *** Bölgesidir. Bunun yanı sıra diğer
ülke pazarlarına da açılmayı hedeflemekteyiz.
b) Ürün portföyü: Şuan üretmekte olduğumuz Limon Sosunun yanı sıra bölgenin damak tadına uygun olan makarna ve
et soslarının üretimi hedeflenmektedir.
c) Diğer
Yukarıdaki
konularda bilgi veriniz:
d) Projenin doğrudan bir sonucu olarak yaratılan
istihdam tahmini (ortalama rakam):
Dönem
|
1. Çeyrek
|
2. Çeyrek
|
3. Çeyrek
|
4. Çeyrek
|
İstihdam artışı
|
2
|
1
|
2
|
4
|
Sadece proje doğrultusunda artacak rakamlar olup, dönemsel işçiler bu
artışa dâhil edilmemiştir.
Projenin tamamlanmasını izleyen bir yıl içerisinde yaratılacak istihdam tahmini
|
6
|
Projenin tamamlanmasını izleyen iki yıl içerisinde yaratılacak istihdam tahmini
|
6
|
·
Yeni çalışanların hangi vasıflara sahip olması gerekecektir?
Yeni çalışanların özellikle Gıda Hijyeni ve sos
karışımları hakkında bilgi birikimlerinin olması beklenmektedir. Bu amaçla
çalıştırmayı amaçladığımız 1 veya 2 kişinin haricinde diğer istihdam konusu
personelin vasıfsız eleman olması düşünülmektedir.
·
Bölgenizde uygun beceri ve tecrübe sahibi elemanları
nasıl bulacaksınız?
Bölgemizde uygun beceri ve tecrübe sahibi elemanların
bulunmadığı aşikardır, zira bu konuda üretim yapan tek firma konumunda
bulunmaktayız. Bu nedenle gıda teknikeri veya teknisyeni olarak alacağımız
elemanı, benzer üretim yapan ve işbirliği yaptığımız bir işletmeye bir süre
eğitim amacıyla göndermeyi planlamaktayız.
IV.
PROJE İÇİN
PAZARLAMA STRATEJİSİ
1.
Ürün/hizmet stratejisi ve konumlandırma
·
Ürünlerinizin/hizmetlerinizin başlıca rekabet avantajları hakkında
ayrıntılı bilgi veriniz (örneğin fiyat, kalite, dayanıklılık, tasarım,
teslimat, satış sonrası hizmet, başka özellikler)
Bu proje kapsamında, halen
üretmekte olduğumuz ve yeni süreçte üretimini planladığımız soslar ürünlerimiz
olacaktır.
Öncelikli olarak iç pazardaki
satış ve ihracat yaptığımız bölgeye yakın olmamız nedeniyle kargo, navlun ve
depo kiralama maliyetlerimiz rakiplerimize göre daha düşüktür.
Bunların yanı sıra bölgemizin
tek sos üretici firması olmamız, ihtiyaçların ve tercihlerin tespitinde ciddi
avantajlar sağlamaktadır.
Maliyetlerin aşağıya
çekilmesinde işçilik ücretleri de önemli avantajlarımız arasında yer
almaktadır.
Genel olarak ürünlerimizi
üretmekte, dağıtmakta, pazarlamakta, ve satış sonrası hizmette bölgenin
içerisinde olmamızın verdiği mali, lojistik ve sosyal avantajlarımız
bulunmaktadır.
·
Ürünlerinizi/hizmetlerinizi ihraç edebilecek misiniz? Yanıtınız evetse,
nereye ve ne şekilde?
Evet, ürünlerimizi halen ihraç
etmekteyiz ve yeni üreteceğimiz ürünlerimiz de ihraç ürünleri kapsamında
olacaktır. Ürünlerimiz özellikle *** olmak üzere tüm *** ya ihraç etmeyi
planlamaktayız. Var olan ihracat bağlantılarımızı ve pazarlama ağımızı
geliştirmek yoluyla bunu sağlayacağız.
2. Ürünlerinizi ve/veya hizmetlerinizi nasıl satacaksınız?
·
Ürünlerinizi ve/veya hizmetlerinizi nasıl dağıtacağınız ve satacağınız
konusunda ayrıntılı bilgi veriniz.
Ürünlerimizi yukarıda da ifade ettiğimiz gibi iç ve dış
pazara sunmaktayız. Özellikle yurt dışı pazarımıza satış için yurt dışı
bağlantı noktalarımız ve dağıtım için bir dağıtım ağımız bulunmaktadır.
·
Ürünlerinizi ve/veya hizmetlerinizi kendi mağazalar zinciriniz, diğer
aracılar, toptancılar, perakendeciler vb. vasıtası ile mi dağıtacaksınız?
Ürünlerimizi diğer aracılar vasıtasıyla
toptancılara ulaştırmaktayız. Yurt dışı satışlarımızda da yurt dışı bağlantı
noktalarımıza ulaştırdığımız ürünlerimiz toptancılara kadar ulaştırılmaktadır.
3. Satış promosyon etkinlikleri
·
Müşterileriniz ürünleriniz hakkında nasıl bilgi sahibi olacak? Hangi
tanıtım/reklam yöntemlerini kullanacaksınız (örneğin yerel gazete, radyo)?
Halen satış yaptığımız
müşterilerimiz ürünlerimiz kısmen tanımaktadırlar. Ancak sos portföyümüzün
genişletilmesi ile satışa sunacağımız yeni soslarımızı ve satış alanımız
dışında kalan bölgelere yapacağımız satışlarımızı öncelikli olarak müşteri
memnuniyetinin yaygınlaşmasıyla sonrasında da yerel gazete ve radyolara
vereceğimiz reklamlarla sağlamayı planlamaktayız.
4. Pazarlama stratejisi ile ilgili diğer unsurlar
·
Pazarda ne gibi değişikliklerin olacağını tahmin ediyorsunuz? Bu
değişikliklere nasıl uyum sağlayacaksınız?
Pazarımızda her gün yeni
değişimler yaşanmaktadır. Yeni bir markanın markete girmesi, yeni bir ürünün
markete girmesi, yeni bir ambalaj veya ambalaj boyutunun markete girmesi
sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Biz bu değişikliklere uyum sağlamak
amacıyla üretim sonrası dolum ve paketleme sistemlerimizde yapacağımız
yatırımlarla ve ekleyeceğimiz yeni ürünlerle daha geniş yelpazede ürünleri
tüketiciye sunarak ürünlerimize olan ilgiyi canlı tutmayı planlamaktayız.
5. Proje sonucunda ortaya çıkacak ürünler ve hizmetler için gelecek 4 yılın
satış tahmini
TL
|
|
2014
|
|
2015
|
|
2016
|
|
2017
|
Not: Yukarıdaki veriler pazardaki
rekabet ortamına dayandırılmalıdır.
- Sürdürülebilirlik
En fazla 3 sayfa.
Lütfen sürdürülebilirliğin aşağıda belirtilen üç boyutunu açıklayınız.
·
Mali Boyut (Faaliyetler
destek bittikten sonra nasıl finanse edilecek?) Proje piyasa koşullarında
rekabetçi bir getiri oranına sahip mi?
Proje kapsamında talep edilen
destek halen ürettiğimiz ve markete sunduğumuz ürünün dolum ve paketleme
kapasitesini artırmak ve ürün çeşitliliğimizi artırmaktır. O nedenle halen
kendi öz kaynaklarımızla ürünümüzü üretebilir ve pazarlayabilir bir alt yapı ve
mali gücümüz bulunmaktadır. Bu projenin gerçekleşmesi durumunda kendi öz
kaynaklarımızla vereceğimiz eş finans desteği ile de kapasitemiz ve ürün
çeşitliliğimiz artacak ve markette daha güçlü bir konum alacağız. Buna bağlı
olarak gelirimizin artması beklenmektedir. Halen çalışan ve gelir getiren
işletmemizde proje kapsamında sağlanacak iyileştirmeler finans sorunu yaşamadan
kendi öz kaynaklarımızın geri dönüşü ile daha da ileriye taşınacaktır.
Yukarıda da ifade edildiği gibi
rekabet açısından özellikle düşük maliyet avantajlarımız bulunmaktadır. Bu
durum ve kendi öz kaynakları ile çalışan bir işletme olmamız dolayısıyla
rekabetçi bir gelir oranına sahip olacağız..
·
Kurumsal
Boyut (Kurumsal yapınız proje sona erdikten sonra da faaliyetlerin
sürdürülmesine izin verecek mi? Proje sonuçları için “yerel sahiplenme” olacak
mı?)
Bu bölgede sos üretimi yapan
tek işletme olmamız ve bölge yaşayanlarından oluşan bir personel kadromuzun
olması avantajlarını yıllardan beri iyi değerlendiren bir firmayız. Bu güçlü
yapımız kurumsal olarak da sürekliliği sağlayan bir sistem oluşturmamızı
sağlamış bulunmaktadır. O nedenle projenin varlığından bağımsız olarak faaliyetler
her koşulda sürdürüleceği için projenin varlığı daha kurumsal bir yapı
oluşturmamıza destek olucu niteliktedir. Kuruluşumuzdan beri yerel olup,
varlığımızın nedeni bölgede olmamıza dayandırılmış olduğu için “yerel
sahiplenme” en önemli vurgumuzdur.
·
Çevre Boyutu (Çevrenin
korunması, çevre dostu yöntem ve teknolojilerin kullanılması ve kaynakların
tüketilmesi göz önünde bulundurulmuş mu? Yenilenebilir enerjiden yararlanılmış
mı?) Proje, sürdürülebilir kalkınmaya ve çevrenin korunmasına itibar gösteriyor
mu?
Proje, çevre açısından risk
taşımayan bir üretim teknolojine dayanmaktadır. Yeni planladığımız bazı soslar
gelecekte bölge ürünlerinin değerlendirilmesi hedefini taşıyabilir. Bu anlayış
doğrultusunda bölgenin ve işletmemizin ortak çıkarları göz önünde
bulundurularak sürdürülebilir kalkınma sağlanmış olacaktır.
·
Teknik Boyut (Uygun ve
kullanım ömrü uzun teknoloji/yöntem/malzeme kullanılmış mı?)
Proje kapsamında almayı planladığımız dolum
ve paketleme makineleri ürünümüzün hızlı bir şekilde dolumunun sağlanması ve
tüketiciye ulaştırılmasını sağlaması nedeniyle kalitenin artmasını
sağlayacaktır. Ayrıca tercih edilen makineler neslinin en son modelleri olup
hız, yüksek kapasite ve verimlilik göz önünde bulundurularak karar
verilmişlerdir.
V.
EKONOMİK VARSAYIMLAR
VE RİSKLER
1. Gerçek ve
Tahmini Gelir Tablosu
TEKLİF EDİLEN PROJE İLE İLGİLİ
GELİRLER VE GİDERLER
FAALİYETİN GENELİ İLE İLGİLİ
GELİRLER VE GİDERLER
2. Tahmini Bilanço
3. Tahmini kâr ve zarar
tablosu
7.
Varsayımlar
·
Lütfen aşağıda belirtilen hususlarla ilgili olarak
yaptığınız varsayımları açıklayınız: ciro artışı, kapasite kullanım oranında
öngörülen artış (%), yatırımın karlılığı vb.
Üretim
kapasitemiz halen **ton/yıl dır. Ancak gerçekte ***ton/yıl ürün
üretebilme kapasitemiz olmasına rağmen, dolum ve paketleme hattı yetersizliğimiz nedeniyle,
arzu edilen seviyede üretim yapamamaktayız. Üretimin son aşaması olan dolum ve
paketleme sistemlerinin alınması ile kapasite kullanımımız %30 lardan % 80 lere
çıkacaktır. Buna bağlı olarak ciromuzdaki artış %100 seviyesinde
beklenmektedir.
- Riskler
·
Önümüzdeki 5 yılda
kuruluşunuz/işletmeniz için öngördüğünüz en büyük riskleri özetleyiniz.
Şu an için pazarımızın önemli bir kısmını *** oluşturmaktadır. O
nedenle önümüzdeki süreçte en önemli risk ***’ta oluşabilecek bir kaos ortamı
nedeniyle pazarımızın daralması olabilir.
·
Belirlediğiniz her risk için
ne gibi önlemler aldığınızı - yani riski azaltmak için ne gibi işlemler
yaptığınızı ya da hangi alternatif eylem veya ihtiyat planını uygulamayı
öngördüğünüzü - kısaca açıklayınız.
Yukarıda belirtildiği gibi bir riskin oluşması durumunda
şu an itibarıyla düşük olan iç pazar payımızı artırmak ve üretim kapasitemizi
düşürmeden ve ürün portföyümüzü daraltmadan bölgeye ve şehrimize hem istihdam
hem kaynak yaratmaya devam etmeyi planlamaktayız.
Kalkınma Ajansı
| İller | İletişim Bilgileri | ||
Ahiler Kalkınma Ajansı (AHİKA) | Aksaray, Kırıkkale, Kırşehir, Niğde, Nevşehir | Web Adres | http://www.ahi-ka.org.tr | |
Telefon | 0384 214 36 66 | |||
Faks | 0384 214 00 46 | |||
Adres | Kapucubaşı Mah. Atatürk Bulvarı No: 57 / 1 Nevşehir | |||
Ankara Kalkınma Ajansı (ANKARAKA) | Ankara | Web Adres | http://www.ankaraka.org.tr/ | |
Telefon | 0312 310 03 00 | |||
Faks | 0312 309 34 07 | |||
Adres | Aşağı Öveçler Mah. 1322.Cad. No:11 PK: 06460 Çankaya / ANKARA | |||
Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) | Antalya, Burdur, Isparta | Web Adres | http://www.baka.org.tr/ | |
Telefon | 0246 224 39 49 / 127 | |||
Faks | 0246 224 40 40 | |||
Adres | İl Özel İdaresi Yerleşkesi Atatürk Bulvarı Eğirdir Yolu 4. Km. PK: 32200 ISPARTA | |||
Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı (BAKKA) | Bartın, Karabük, Zonguldak | Web Adres | http://www.bakka.org.tr/ | |
Telefon | 0372 257 74 70 / 1030 / 1071 / 1034 | |||
Faks | 0372 257 74 72 | |||
Adres | Güney Mah. Yeni Ereğli Yolu Cad. No:27 PK: 67600 Kozlu / ZONGULDAK | |||
Bursa, Eskişehir, Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) | Bilecik, Bursa, Eskişehir | Web Adres | http://www.bebka.org.tr/ | |
Telefon | 0224 211 13 27 | |||
Faks | 0224 211 13 29 | |||
Adres | Yeni Yalova Yolu 4.Km Buttim İş Merkezi Buttim Plaza Kat 6 Osmangazi / BURSA | |||
Çukurova Kalkınma Ajansı (ÇKA) | Adana, Mersin | Web Adres | http://www.cka.org.tr/ | |
Telefon | 0322 363 00 40 / 147 | |||
Faks | 0322 363 00 41 | |||
Adres | Çınarlı Mah. Atatürk Caddesi No: 1 Sabancı İş Merkezi Seyhan / ADANA | |||
Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı (DOĞAKA) | Hatay, Kahramanmaraş, Osmaniye | Web Adres | http://www.dogaka.org.tr/ | |
Telefon | 0326 212 25 76 | |||
Faks | 0326 212 25 74 | |||
Adres |
| |||
Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı (DAKA) | Bitlis, Hakkâri, Muş, Van | Web Adres | http://www.daka.org.tr/ | |
Telefon | 0432 215 65 55 | |||
Faks | 0432 215 65 54 | |||
Adres | Şerefiye Mah. Mareşal Fevzi Çakmak Cad. No:27 Merkez / VAN | |||
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) | Artvin, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize, Trabzon | Web Adres | http://www.doka.org.tr/ | |
Telefon | 0462 321 36 52 - 0462 322 36 12 | |||
Faks | 0462 274 36 52-50 | |||
Adres | Gazipaşa Mah. Nemlioğlu Sok. Vakıf İşhanı No:3 TRABZON | |||
Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) | Bolu, Düzce, Kocaeli, Sakarya, Yalova | Web Adres | http://www.marka.org.tr/ | |
Telefon | 0262 332 01 44 / 105 | |||
Faks | 0262 332 01 45 | |||
Adres | T.C. Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Başkanlığı Yenişehir Mah. Demokrasi Bulvarı No:72/A 1. Kat İzmit / KOCAELİ | |||
Dicle Kalkınma Ajansı (DİKA) | Batman, Mardin, Şırnak, Siirt | Web Adres | http://www.dika.org.tr/ | |
Telefon | 0482 212 11 07 / 162 | |||
Faks | 0482 213 14 95 | |||
Adres | Savurkapı Mah. Nusaybin Cad. No:31 Meydanbaşı MARDİN | |||
Fırat Kalkınma Ajansı (FKA) | Bingöl, Elazığ, Malatya, Tunceli | Web Adres | http://www.fka.org.tr/ | |
Telefon | 0422 212 87 98 / 1220 | |||
Faks | 0422 212 87 97 | |||
Adres |
Turgut Özal Mah. Ankara Cad. No:139
PK: 44090 Merkez / MALATYA
| |||
Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) | Aydın, Denizli, Muğla | Web Adres | http://www.geka.org.tr/ | |
Telefon | 0258 371 88 44 / 126 | |||
Faks | 0258 371 88 47 | |||
Adres |
EGS PARK Kongre ve Kültür Merkezi PK: 20085 DENİZLİ
| |||
Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) | Balıkesir, Çanakkale | Web Adres | http://www.gmka.org.tr/ | |
Telefon | 0266 246 10 00 / 112 (BALIKESİR) 0286 211 00 81 (ÇANAKKALE) | |||
Faks | 0266 246 17 00 (BALIKESİR) 0286 211 00 82 (ÇANAKKALE) | |||
Adres |
| |||
İpekyolu Kalkınma Ajansı (İKA) | Adıyaman, Gaziantep, Kilis | Web Adres | http://www.ika.org.tr/default.asp | |
Telefon | 0342 231 07 01 / 117 | |||
Faks | 0342 231 07 03 | |||
Adres | İncilipınar Mah. Muammer Aksoy Bulvarı Vakıflar Güven İş Merkezi Kat : 2-3 Şehitkamil GAZİANTEP | |||
İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) | İstanbul | Web Adres | http://www.istka.org.tr/ | |
Telefon | 0212 468 34 00 | |||
Faks | 0212 468 34 44 | |||
Adres | Havaalanı Kavşağı EGS Business Park Blokları B2 Blok Kat: 16 PK: 34149 Yeşilköy - Bakırköy / İSTANBUL | |||
İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) | İzmir | Web Adres | http://www.izka.org.tr/ www.investinizmir.com | |
Telefon | 0232 489 81 81 / 139 | |||
Faks | 0232 489 85 05 | |||
Adres | Şehit Fethi Bey Caddesi No:49/1 Birlik Plaza Kat:3 PK: 35210 Gümrük İZMİR | |||
Karacadağ Kalkınma Ajansı (KARACADAĞ) | Diyarbakır, Şanlıurfa | Web Adres | http://www.karacadag.org.tr/default.asp | |
Telefon | 0412 237 12 16-17 / 1134 | |||
Faks | 0412 237 12 14 | |||
Adres | Karacadağ Kalkınma Ajansı Selahattini Eyyubi Mah. Urfa Bulvarı No:15/A PK: 21080 Bağlar / DİYARBAKIR | |||
Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) | Çankırı, Kastamonu, Sinop | Web Adres | http://www.kuzka.org.tr/ | |
Telefon | 0366 212 58 52 / 140 | |||
Faks | 0366 212 58 55 | |||
Adres | Cebrail Mah. Saray Sk. No:1 PK: 37200 KASTAMONU | |||
Kuzey Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA) | Bayburt, Erzincan, Erzurum | Web Adres | http://www.kudaka.org.tr/ | |
Telefon | 0442 235 61 11 / 151 | |||
Faks | 0442 235 61 14 | |||
Adres | Cumhuriyet Caddesi No:3 Yakutiye / ERZURUM | |||
Zafer Kalkınma Ajansı (ZAFER) | Afyonkarahisar, Kütahya, Manisa, Uşak | Web Adres | http://www.zafer.org.tr/ www.invest.org.tr www.tr33osbbs.org.tr | |
Telefon | 0274 271 77 61 / 137 | |||
Faks | 0274 271 77 63 | |||
Adres |
| |||
Mevlana Kalkınma Ajansı (MEVKA) | Karaman, Konya | Web Adres | http://www.mevka.org.tr/ Konya yatırım sitesi: www.investinkonya.gov.tr Karaman yatırım sitesi: www.investinkaraman.gov.tr | |
Telefon | 0332 236 32 90 / 168 | |||
Faks | 0332 236 46 91 | |||
Adres | Feritpaşa Mah. Ulaşbaba Cad. No: 28 Selçuklu KONYA | |||
Orta Anadolu Kalkınma Ajansı (ORAN) | Kayseri, Sivas, Yozgat | Web Adres | http://www.oran.org.tr/ | |
Telefon | 0352 352 67 26 / 105 | |||
Faks | 0352 352 67 33 | |||
Adres | Barbaros Mah. Sümer Yerleşkesi Kümeevler, No:1, P.K: 38080 Kocasinan / KAYSERİ | |||
Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) | Amasya, Çorum, Samsun, Tokat | Web Adres | http://www.oka.org.tr/ | |
Telefon | 0362 431 24 00 / 2023 / 2021 | |||
Faks | 0362 431 24 09 | |||
Adres | Kale Mah. Şükrüefendi Sok. No:2 Kat:3 İlkadım / SAMSUN | |||
Serhat Kalkınma Ajansı (SERKA) | Ağrı, Ardahan, Iğdır, Kars | Web Adres | http://www.serka.org.tr/ | |
Telefon | 0474 212 52 00 / 1303 | |||
Faks | 0474 212 52 04 | |||
Adres | Ortakapı Mah. Atatürk Cad. No:117 Merkez KARS | |||
Trakya Kalkınma Ajansı (TRAKYAKA) | Edirne, Kırklareli, Tekirdağ | Web Adres | http://www.trakyaka.org.tr/ | |
Telefon | 0282 263 37 37 | |||
Faks | 0282 263 10 03 | |||
Adres | Ertuğrul Mah. İskele Cad. No: 12 TEKİRDAĞ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder